HAMURİŞLERİ,

PATATESLİ TART

Mart 14, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Arkadaşımdan aldığım güzel bir patatesli tart  tarifi,
                  Malzemeler ;
  • 7 çay bardağı un
  • 1    su     "     yoğurt
  • 125 gr. tereyağı
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • İç harcı için, 4 büyük patates
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1\2 su bardağı kaşar peyniri
  • 1\2    "    "    beyaz peynir
  • üzerine susam ve 1 adet yumurta
                    Hazırlanışı ;
  • Patatesleri haşladım, kabuklarını suydum ve rendeledim.
  • İçerisine rendelenmiş kaşar ve beyaz peyniri ilave ettim.
  • Margarin, un, tuz, yoğurt ve kabartma tozu ile bir hamur hazırladım.
  • Yoğurduğum hamuru iki parçaya böldüm.Biraz fazla olan kısmı üstü için ayırdım.
  • Az olan hamuru merdane ile  pişereceğim kabın büyüklüğünde açtım.
  • Arasına patatesli harcı yaydım.
  • Üzerine kalan hamuru açarak yaydım.Kenarları elimle düzelttim.
  • Üzerine yumurta sarısını sürdüm ve susam serptim.
  • 160- 170 derecede pişirdim.
  • Üzerindeki güller için; 1 adet patatesi ince dilimledim, tuz ve sıvıyağ ile karıştırıp  küçük tart kalıbında fırınladım.















              




                                                              Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: