NEW,

MERCİMEKLİ KÖFTE

Şubat 08, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        Mercimek köftesini çok güzel yapan arkadaşım Gül ' ün tarifiyle,
                        Malzemeler ;
  • 2  su bardağı kırmızı mercimek
  • 1    "       "      köftelik bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı  zeytinyağ
  • 1  kaşık  biber salçası
  • 1     "      domates salçası
  •  kimyon
  •  kırmızı pul biber
  •  karabiber
  •  nar ekşisi
  •  yeşil soğan
  •  maydanoz
  •  marul
                    Hazırlanışı ;
  •  Kırmızı mercimeği yıkayıp, 4 bardak suyla pişirdim.
  •  Mercimekler pişip, hafif sulu kalınca ince bulguru ilave ettim.
  •  Tencerenin kapağını kapatarak demlenmeye bıraktım.
  •  İnce doğranmış soğanı, zeytinyağında kavurdum ve salçayı ilave ettim.
  •  Mercimek ve bulgur karışımına ilave ettim.
  •  Baharatları ve nar ekşisini ilave edip, yoğurdum.
  •  Yeşillikleri ince ince doğradım.
  •  Tüm malzemeyi karıştırdım.
  •  Köfte şeklini vererek servis tabağına yerleştirdim.


                  

                                                               Afiyet Olsun : )







0 yorum: