cupcake,

CUPCAKE

Şubat 10, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Kek yapımında hangi madde kullanılıyorsa, cupcake de aynı malzemeler kullanılıyor.Keki kalıplarında  pişirip, üzerine, değişik hazırlanmış soslar ve kremalarla süsleyince cup cake oluveriyor.Öyleyse  " nerden çıkmış cup cake"  diyorsanız.Bakınız.http://tr.wikipedia.org/wiki/Cupcake Uzun zamandır denemek istiyordum.Yaptığım ve sonucundan memnun kaldığım tarifi, buradan paylaşıyorum.
                        Malzemeler ;
  •   4 adet yumurta
  •   1 su bardağı  toz şeker
  •   1   "     "       süt
  •   1/2    su    bardağı sıvıyağ
  •   100 gr. tereyağ
  •   vanilya
  •   1 çay kaşığı kabartma tozu
  •   3 su bardağı un
                         Hazırlanışı ;
  •  Fırını, 170 dereceye ayarladım.
  •  Oda sıcaklığındaki yumurtaları ve şekeri birlikte çırptım.
  •  Eritilmiş tereyağı,  sütü. sıvıyağı ve vanilyayı ilave ettim.
  •  Elenmiş un ve kabartma tozunu ilave edip karıştırdım.
  •  Kağıt kalıplara, yarısından biraz fazla olmak üzere, döktüm.
  •  Kalıpların, hepsini doldurduktan sonra tepsiyi, birkaç defa masaya vurarak hava kabarcıklarının çıkmasını sağladım.
  •  Öncede ısıtılmış fırında  yaklaşık 30 dakika pişirdim.( fırının ısısını, kekimin üstü hafif pembeleşince  110 dereceye aldım.)




                            Kekleri fırından çıkardıktan sonra soğumaya bıraktım.Hemen süslemeye kalkarsanız kremanız akabilir.
                            Kreması için ;
  •   100 gr. tereyağ
  •   1 paket bitter çikolata
  •   3 yemek kaşığı dolusu nutella
                             Tereyağı, ocak üzerinde bir kaba alarak erittim.Kırılmış çikolayı ilave ederek, hafif ateşte karıştırdım.Ocaktan alarak nutellayı ilave ettim.Karıştırdım.Hafif ılındıktan sonra buzdolabında soğumaya bıraktım.Süsleme yapacağım zaman, tekrar çırparak krema torbasına doldurdum.
                                       



Ece ve Yeşim ile süslediğimiz cup cake


Şeker hamuru ile süslediğim cup cake


Mavi &Beyaz cup cakelerim.

0 yorum: