KARADENİZ YEMEKLERİ,

PIRASA PİRİNÇLİSİ

Ocak 23, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        Kış sebzelerine devam.Pırasayı pişirmenin karadeniz yöntemi.Daha önce fasulye pirinçlisini yazmıştım.Yöresel adıyla dible.Bu tarif de pırasa ile;
                         Malzemeler ;
                                             1/2  kg. pırasa
                                             1 adet havuç
                                             1    "    kuru soğan
                                             1 çay bardağı sıvıyağ
                                             1  su       "      pirinç
                                              tuz
                                              karabiber
                        Hazırlanışı ;
                                             Pırasaları temizleyip, yıkadım.Küçük küçük doğradım.Kuru soğanı  ince ince doğradım.Havucu temizleyip, rendeledim.Sıvıyağda, soğanları kavurdum.Üzerine doğradığım pırasaları ve havucu ve tuzu ilave ettim.Sebzeler diriliğini kaybedene kadar kavurdum.Ortasını açarak, yıkanmış pirinci ve 1,5 bardak sıcak suyu ilave ederek kısık ateşte pişirdim.
                                     





                                                           Afiyet  Olsun : )

0 yorum: