29 Ocak 2013 Salı

HAMSİLİ PİLAV


                    Hamsi zamanı geçmeden vermek istediğim, bir tarif. Hamsili pilav için,

                    Malzemeler ;
  •    1,5  kg.  hamsi  ( yuvarlak borcam için )
  •    2  su bardağı pirinç
  •    sıvıyağ
  •    2  adet  kuru soğan
  •    1  paket kuş üzümü
  •    1     "      çam fıstığı
  •    tuz
  •    maydanoz
  •    nane
  •    karabiber
  •    yenibahar
  •    tarçın
  •    kırmızı pul biber
                   
                   Hazırlanışı ;
  •  Hamsiyi ayıklayıp, kılçıklarını çıkardım.
  •  Yıkayıp, suyunun süzülmesi için bir süzgece aldım ve hafif tuzladım.
  •  Soğanı doğrayıp, sıvıyağda kavurdum.
  •  Fıstık ve kuş üzümünü ekledim.Yıkanmış pirinçleri ve tuz ekledim.Birlikte biraz kavurdum. 2,5 su bardağı sıcak su ilave ettim.Kısık ateşte pişirdim.
  •   Pilav piştikten sonra, ince doğranmış maydanoz ve baharatları ekleyerek biraz demlenmeye bıraktım.
  •  Yuvarlak tepsiyi yağladım.( Yağlı kağıtda kullanabilirsiniz. )Hamsileri, dışı yüzeye gelecek şekilde ( boşluk kalmayacak ) dizdim.
  •  Kenarlarıda, aynı şekilde  yerleştirdim.
  •  Pilavı üzerine serdim.
  •  Kalan hamsiyi,  üzerini kapatacak şekilde yerleştirdim.
  •  Tepsinin üzerine bir miktar sıvıyağ sürdüm.
  •  230 derecede fırında pişirdim.








                                                          Afiyet  Olsun : )

Hiç yorum yok: