BALIK YEMEKLERİ,

HAMSİ KAYGANA

Ocak 22, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        

                    Bu haftaki,  Arda ' nın mutfağı programında tariflerden bir tanesi, hamsi mücveriydi.Zevkle seyrettim.Ama bu yemek esas adıyla kayganadır.Yaz aylarında, hamsinin tuzlusu ile ve pazı ekleyerek yapılır.Kış aylarında taze hamsi ve pırasa ile pişirilir.Deneyin, sebzeli içi yumuşacık bir balık yemeği.
                    Malzemeler ;
  •  500 gr. hamsi
  •  2 adet yumurta
  •  2 çorba kaşığı mısır unu
  •  2 adet yeşil soğan
  •  1    "   ince pırasa
  •   maydanoz
  •   nane
  •   tuz
  •   pul biber
  •   kızartmak için sıvıyağ
                    Hazırlanışı ;
  •  Hamsiyi temizleyip, yıkadım.
  •  Yeşillikleri , ince ince doğradım.
  •  Hamsileri 2 yada 3 parçaya kestim.
  •  Yumurtayı çırptım.
  •  Hamsileri, yeşillikleri, mısır unu, tuz ve pul biberi karıştırdım.
  •  Kızdırılmış tavada, arkalı önlü çevirerek kızarttım.
                                   Bir küçük not ;Balık kızartma sırasında, bir küçük kapta sirkeli su kaynatırsanız daha sonrasında bu yemeği yaptığınıza pişman olmazsınız :)
                                  






                                                     Afiyet  Olsun : )

0 yorum: