KARADENİZ YEMEKLERİ,

FASULYE TURŞUSU KIZARTMASI VE KAVURMASI

Ocak 14, 2013 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                          Temelde karadenizlilik varsa karadeniz yöre yemekleri kaçınılmaz.Klasik tarifle anne ve baba tarafından karadenizliyim.Turşu karadeniz yöresinde olmazsa olmaz.Tarifini vereceğim kızartma ve kavurmada  her öğün severek tüketilir.Fasulye turşusunu, kardeşlerim  hazırladı.Bende bu durumda hazır turşuya kondum.Çok da güzel yapmışlar.Ellerine sağlık.Fasulye turşusu kızartma yapmak için,
                         Malzemeler ;
                                            Fasulye turşusu
                                            1 adet yumurta
                                            2  çorba kaşığı mısır unu
                                            kızartmak için  sıvıyağ
                         Hazırlanışı ;
                                           Fasulye turşusunu, yıkayıp, küçük parçalar halinde doğradım.Yumurtayı çırptım.Turşuları ve mısır ununu ilave edip karıştırdım.Kızdırılmış tavada, sıvıyağ ile arkalı önlü kızarttım.





 

Fasulye turşusu kavurması için,  
Malzemeler ;                                                                    
                Fasulye turşusu                                         
1 büyük kuru soğan                   
zeytinyağ                                 
 kırmızı pul biber                        
                                    tercihe göre biber salçası          ( salçasızda yapılabilir. ) 
Hazırlanışı  ;                                                                   
                          Fasulye turşusunu, yıkayıp küçük küçük doğradım.Zeytinyağında küçük küçük doğranmış soğanları kavurdum.Salçayı ilave ettim.Turşuları ve pul biberi ilave ettim.Kısa bir süre birlikte kavurup servis yaptım.



Afiyet Olsun : )

2 yorum:

MERVE dedi ki...

of of :) işte bizim yemekleri görünce kıpır kıpır oluyorum ben.. karadenizli olduğum için çok şanslıyım, turşu kavurmasına bayılırım..

mavibeyazyemekler dedi ki...

Karadenizli olup ta turşu kavurmasını sevmeyen yoktur herhalde..Teşekkürler yorumunuz için Merve Sevim..:)