ANAYEMEKLER,

ETLİ LAHANA SARMASI

Mart 22, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          Etli beyaz lahana sarması için,
                     Malzemeler ;
  • 1 adet orta boy büyüklükte sarmalık lahana
  • 300 gr. dana kıyma
  • 1  adet kuru soğan
  • 1   çay bardağı pirinç
  • 1     "         "      sıvıyağ
  •  maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı  acı biber salçası
  • 2    "      "       domates  salçası
  • 1,5  tatlı kaşığı  tuz
  • 1      "      "     karabiber
                 Hazırlanışı ;
  •     Beyaz lahanayı, yapraklarına ayırarak geniş bir tencerede, içerisine 1 kaşık tuz attığım  kaynamakta olan sıcak suda haşladım.
  •     Birkaç dakika haşladığım yaprakları, soğuk suya daldırıp çıkarttım ve süzgece aldım.




  •    İç harcını;  kıyma, yıkanmış pirinç, kıyılmış maydanoz, tuz, karabiber, 1 kaşık salçayı çok az su ilave ederek yoğurdum.







  •    Sardığım lahanaların üzerine, salça, sıvıyağ ve 1,5 su bardağı sıcak su ile yaptığım sosu ilave ettim.
  •    Dağılmaması için üzerine bir tabağı ters çevirerek kapattım ve pişmeye bıraktım.


 

                                                         Afiyet Olsun : )

0 yorum: