NEW,

BALKABAĞI PASTASI

Aralık 16, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Balkabağı lifli bir meyvedir.Potasyum, fosfor, magnezyum, sodyum ve demir içerir.Tatlı olarak çok tüketilir.Çekirdeğini de unutmayalım.
                     Balkabağı pastası için,
                     Malzemeler ;
  •   6 çorba kaşığı un
  •   6  "          "     mısır nişastası
  •   4 yumurta
  •   1\2 su bardağı pudra şekeri
  •   1\2 paket kabartma tozu
  •   vanilya
  •   2 paket krem şanti
  •   2 su bardağı süt
  •   1,5  kg. bal kabağı
  •   2,5 su bardağı toz şeker
  •   1     "     "        ceviz
                      Hazırlanışı ;
  •    Kabakları soydum ve yıkadım.
  •    Tencerede, üzerine şekerini ilave ederek kısık ateşte pişirdim.
  •    Pandipanya için, oda sıcaklığındaki yumurtaların, sarısını ve akını ayırdım.
  •    Yumurta aklarının içine, 4 kaşık oda sıcaklığında su ilave ederek  mikser ile çırptım.
  •    Pudra şekerini ilave ettim.

 


  •   Kuru malzemeleri ayrı bir kapta karıştırdım.
  •   Mikseri kapatarak, elimle yavaş yavaş ilave ederek, kar halindeki yumurta aklarıyla karıştırdım.
  •   Tek tek yumurtaları ilave ettim.



  • Önce 150 derecede ısıttığımız fırında, daha sonrada 140 dereceye ayarlayarak pişirdim. 
  • Kabaklar piştikten sonra çatalla ezdim ve dövülmüş cevizi ilave ettim.
  • Pandispanyayı 3 'e böldüm.
  • Aralarını, pişen kabak tatlısının şerbeti  ile ıslattım.
  • Kabak tatlısından her kat arasına sürerek tamamladım.
  • Krem şantiyi süt ile çırptım.Bir süre buzdolabında beklettim.
  • Daha sonra pastanın üzerini süsledim.
  • Pastayı bir süre buzdolabında beklettikten sonra servis yaptım.










 


   Afiyet    Olsun  : )

0 yorum: