kurabiye,

UNSUZ FINDIKLI KURABİYE

Kasım 21, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Malzemesinde un olmayan bir kurabiye tarifi.Un, yağ, kabartma tozu yok.Acıbadem kurabiyesine benzeyen enfes bir tadı var.Bu ölçüden 13-14 adet kurabiye çıkıyor.Siz isterseniz ölçüyü arttırabilirsiniz.Bir de püf noktası hamura şekil verirken elinizi ıslatırsanız hamur elinize yapışmaz.Unsuz kurabiye tarifi için ;
                     Malzemeler ;
  •  300 gr. fındık
  •  1 su bardağı pudra şekeri 
  •  1 yumurta akı
  •  1 paket  vanilya
  •  1 çorba kaşığı toz şeker
                   Hazırlanışı ;
  •  Fındığı, kavrulmuş olarak da kullanabilirsiniz.Ben elimdeki çiğ fındığı kullandım..
  •  Pudra şekerini kendim çektim.
  •  Robotun içine fındıkları da atarak çekmeye devam ediyorum.
  •  Yumurtayı ve vanilyayı ekledim.
  •  Biraz elimle yoğurup tepsiye dizdim.
  • Yumurtanın büyüklüğüne göre aldığı fındık değişebilir.Bir kaç kaşık fındığı ayırıp sonradan hamurun durumuna göre eklemekte yarar var.
  •  Önce 160 derece daha sonrada 140 derece fırında  pişirdim.
                                          






Afiyet  Olsun  :  )
            

0 yorum: