NEW

KORNİŞON TURŞU

Kasım 05, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Kornişon turşuyu,  bir ay kadar önce yaptım.Kavanozu açtığım da gayet güzel olduğunu gördüm. Tarifini verebilirim.Kornişon turşu için,
                     Malzemeler ;
  •   1 kg. kornişon salatalık
  •   1,5 çay bardağı kaya tuzu
  •   1,5 çay bardağı sirke
  •   4-5 adet sarımsak
  •   1 adet limon
                    Hazırlanışı ;
  •  Kornişonları, yaralı bereli olanları ayırıp, yıkadım.
  •  İğneyle üzerlerini bir kaç yerinden deldim.
  •  Kaya tuzunu, yaklaşık 1lt. su da erittim.
  •  Suyu, ocakta kaynatıp soğuttum.
  •  Bir cam kavanoza sıra sıra dizdim.
  •  Aralarına, soyulup doğranmış sarımsakları koydum.
  •  Kavanozun tamamı dolduktan sonra sirkeyi ve tuzlu suyu üzerine döktüm.
  •  Dilimlenmiş limonlarla ağzını kapattım.
  •  Önce dışarıda daha sonrada buzdolabında sakladım.


                     
                   
                      Karadenizliler, birçok değişik sebze hatta meyveden turşu kurarlar.Pırasa, karalahana ( pancar ) fasulye, diken ucu ( yerel bir ot ), salatalık,kiraz bunlardan benim  bildiklerim.Turşuları da genellikle ana yemek olarak soğan ile kavurarak tüketirler.Ben de kornişon turşularımı, soğan ile kavurarak
ikram ettim.Beğenirde yapmak isterseniz hazır turşuda kullanabilirsiniz.
  


Hazırlanışı ;
  • Kornişon turşuları küçük küçük doğradım.
  • 1 adet kuru soğanı bir miktar zeytinyağında kavurdum.
  • 1/2 tatlı kaşığı biber salçası ilave ettim.
  • Turşular ilave ettim.Kırmızı pul biber ilave ettim ve ocaktan aldım.
  •  Kendimce uyarladığım bu turşuyu yufka tabağında servis yaptım.
  • Yenilebilen bu tabak biraz uğraştırsada şık bir sunum oluyor.Nasıl yapıldığına gelince; Fırına dayanıklı bir kabın, ölçüsüne göre yufkayı kesiyorum .Kabın dışını hafif yağlıyorum.Kısa bir süre fırınlıyorum.Salatalarınızı bu şekilde servis edebilirsiniz.Kişi sayısına göre yaptığım tabaklara, salataları servis öncesinde koyuyorum.Çünkü salataları koyduğunuzda tabanı ıslanıp, parçalanabiliyor.




Fırından çıkartılan tabakları biraz soğuduktan sonra alınması gerekiyor.







Afiyet Olsun  : )



0 yorum: