ANAYEMEKLER,

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Ekim 13, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

      



                           Zeytinyağlı bir dolmaya kimse hayır demez herhalde. Mevsiminde biber, patlıcan yada yaprak sarma.Bir yemek davetinde mutlaka bunlardan birisi menüde  bulunur. Pazarda bu küçük biberleri tek tek seçtim. Seviyorum pazarları sebzeleri seçerek almayı.
                          Malzemeler;
  •    1/2  kg. dolmalık biber 
  •    1/2  su bardağı pirinç
  •    1 çay bardağı zeytinyağı
  •    2  adet iri kuru soğan
  •    1 adet domates
  •    maydanoz
  •    nane
  •    2 tatlı kaşığı tuz  
  •    1 tatlı kaşığı şeker
  •    kuru nane, pul biber, tarçın, yeni bahar, kimyon
  •    dolma fıstığı
  •    kuş üzümü

                          Hazırlanışı ;
  •   Dolmalık biberlerin, saplarını ve içini temizledim. 
  •   Tencere de zeytinyağında, doğradığım soğanları kavurdum.
  •   Dolma fıstıklarını ilave ettim.
  •   Yıkayıp, süzdüğüm pirinçleri ve tuzunu ilave ederek biraz da birlikte kavurdum.
  •   Üzerini kapatacak kadar, sıcak su  ve toz şekeri ilave ederek kısık ateşte pişmeye bıraktım.
  •   Suyunu çekince, yıkayıp ince ince doğradığım maydanoz ve naneyi, tüm baharatlarla birlikte karıştırdım.
  •  Biberleri çok sıkı olmayacak şekilde doldurdum.
  •  Üzerlerine domates yerleştirdim.
  •  Tencereye, yarısından az olacak kadar sıcak su ilave edip orta ateşte pişirdim.
  •  Piştikten sonra, ısıya dayanıklı bir fırın kabına alarak üzeri hafif kızarana kadar fırınladım.
                 
 
 


 

Afiyet    Olsun  :  )



















                       

0 yorum: