2 Ekim 2012 Salı

TAZE FASULYE PİRİNÇLİSİ (DİBLE)

                              Karadeniz  mutfağından bir yemek, taze fasulye pirinçlisi.Zeytinyağlı olarak isterseniz çay davetlerinizde de sunabilirsiniz.Yaz aylarında severek yaptığım ve yediğim bir yemek.Taze fasulye pirinçlisi için,

                           Malzemeler;
  •    1/2 kg. Taze fasulye
  •    1 su bardağı pirinç    
  •    1 adet kuru soğan
  •     tuz
  •     kırmızı pul biber
  •    1 çay bardağı sıvıyağ
  •    1  yemek   kaşığı biber salçası


                           Hazırlanışı;
  •   Temizleyip yıkadığımız fasulyeleri birer cm. lik parçalar halinde doğradım.
  •   Sıvı yağda  soğanları  kavurdum
  •   Fasulyeleri ve  tuzu ilave ettim.
  •   Kısık ateşte kendi suyunu çekene kadar pişmeye bıraktım.
  •   Suyunu çeken fasulyelerin ortasını açarak yıkayıp ,süzdüğüm pirinçleri ilave ettim.
  •   Pul biberi ve 1 su bardağı sıcak su da erittiğim salçayı da ilave edip çok kısık ateşte yaklaşık 10 dakika kadar (suyunu çekene kadar) pişmeye bıraktım.
                    







                                                           

                                                                                   
                                                                                    
                                                                                
                                                          Afiyet  Olsun  : )
                                                                                  

Hiç yorum yok: