meze,

PATLICAN SALATASI

Ekim 30, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                           Özellikle, her mangal yandığında, olmazsa olmazlardan patlıcan salatası.Şu ocak üzerinde
kullanılan  közmatikler çıktığından bu yana mangala gerek kalmadı artık.Bir de közlemeyi direk ocak üzerinde yapanlar var.Sağlık  yönünden, kesinlikle sakıncalı.Burada hatırlatmakta yarar var.Ben bugün yaptığım salatadaki patlıcanları, fırın poşeti kullanarak yaptım.Suyunu kaybetmeden, çok da güzel oldular.                     

                         Patlıcan Salatası için,
                         Malzemeler ;
  •   2 adet patlıcan
  •   1 adet kırmızı biber
  •   1 adet  küçük boy kuru soğan
  •   2-3 diş sarımsak
  •   1/2 çay bardağı zeytinyağ
  •    tuz
  •    maydanoz
  •   2 çorba kaşığı nar ekşisi

                             Hazırlanışı ;
  •   Yukarıda da yazdığım gibi közleme işlemini fırında yaptım.
  •   Patlıcan, biber , soğan ve sarımsakları yıkadıktan sonra ( fırın poşetinde )230 derece sıcaklıktaki fırına verdim.
  •   Çıkardıktan sonra kabuklarını soydum.
  •   Tüm malzemeyi ince ince kıydım.
  •   Tuzunu , zeytinyağı  ve nar ekşisini ilave ettim.
  •   İnce kıyılmış maydanozları da ilave edip servis yaptım.
                        

Patlıcanları ince ince kıydım.


                                                                     Afiyet Olsun : )

0 yorum: