ANAYEMEKLER,

PATLICAN DİZME

Ekim 08, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                    Patlıcan dizme için,
                    Malzemeler ;
  •  1 kg. kemer patlıcan
  •  200 gr dana kıyma
  •  1 çay bardağı  pirinç
  •  1  adet kuru soğan
  •  4-5 tane sivri biber
  •  1 adet domates
  •  2 diş sarımsak
  •   maydanoz
  •   tuz
  •   2 kaşık  biber salçası
  •   kızartmak için sıvıyağ

                     Hazırlanışı ;
  •    Patlıcanları , önce alacalı soydum ,daha sonra da uzunlamasına ,dört parçaya böldüm.
  •    Sıvı yağ da kızarttım.
  •    İç harcı  için ,  kıymayı ,küp doğranmış soğanları, yıkanmış pirinçleri, 1 kaşık biber salçasını, tuzu, maydanozu bir kapta karıştırdım.
  •    Kızarttığım bir dilim patlıcanın ucuna bu karışımdan koyarak, rulo olarak sardım.
  •    Isıya dayanıklı fırın kabına dizdim.
  •    Sarımsağı, rendelenmiş domatesi, biberleri ekledim.
  •    2 kaşık sıvı yağ, kalan biber salçası ve bir bardak suyla bir sos hazırladım.
  •    230 derece fırında pişirdim.
                          




                                           


                                                                  Afiyet Olsun : )
















0 yorum: