NEW,

PANCAR TURŞUSU

Ekim 18, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                   Pancar turşusunu çok severim.Yemeklerin yanında yada meze olarak çok da güzel gider.Daha önce  bir markanın , hazır turşusunu alırdım.Yapmayı öğrendikten sonra artık kendim yapıyorum.İşte tarifi ;
                

                  Malzemeler ;
                                        1 kg. ( yaklaşık 5-6 tane geliyor ) pancar
                                        1 çay bardağı sirke
                                        1,5 tatlı kaşığı tuz
                                        1 tatlı kaşığı  şeker
                                        2-3 diş sarımsak

             Hazırlanışı ;
                                        Pancarları, saplarını kesip, yıkıyorum.Tencere de , üstünü kapatacak kadar suyla, şekeri ve tuzu ilave ederek, haşlanmaya bırakıyorum.Haşlandıktan sonra ( bir bıçak batırarak, haşlandığını anlayabilirsiniz ) çok soğumadan, kabuklarını elimle ovalayarak soyuyorum .1 cm.lik dilimler halinde kestim.Kavanoza pancarları ve sarımsakları koydum.Üzerine, haşlama suyunu döktüm.Buzdolabında dinlendirdim.Ertesi günü hemen yenilebilecek bir turşu.Ama, bir haftadan sonra daha da lezzetli hale geliyor.
                                           Afiyet Olsun : )   


                 
                 Pancarlar  haşlandıktan sonra  çok soğumadan soyuyorum.


                            Kavanoza  dolduruyorum.


                                  Yemek için hazır..

0 yorum: