KEK-PASTA,

ÇİLEKLİ PASTA

Ekim 03, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                              Çilek zamanı mutlaka yaptığım ve severek yediğimiz çilekli pasta tarifini güncelleyerek paylaşıyorum.Tarifi aldığım sevgili dostum Ayşe ablama da buradan ayrıca sevgiler yolluyorum.
                     Malzemeleri;
  •  1 kg çilek
  •  1/2 su bardağı pudra şekeri
  •   6 çorba kaşığı mısır nişastası
  •   6     "         "      un
  •   vanilya
  •  1\2 paket   kabartma tozu
  •  1 su bardağı toz şeker
  •  1  "       "      yoğurt
  •  2 paket krem şanti  ve (hazırlamak için)  200 ml. süt
  •  4 adet yumurta ( O da sıcaklığında )
                         Hazırlanışı ;
  •   4 yumurtanın akını  ve sarılarını ayırdım.
  •  Akların içine 4 çorba kaşığı ılık su koyarak mikserle kar haline gelene kadar çırptım.
  •  Pudra şekerini karıştırdım.
  •  Daha sonra mikseri kapatıp yumurta sarılarını,  nişastayı ,unu ,1/2 paket kabartma tozunu elle azar azar ilave ederek karıştırdım.
  •  Kelepçeli bir kalıpta 160 derecede  pişirdim.
  •  Temizleyip ayıkladığım çileklerden, bir kaseye üzerini süslemek için ayırdım.
  •  Kalanların yarısını çatalla ezip içine 1/2 limon suyu ,1/2 su bardağı toz şeker karıştırıp keki ıslatmak için ayırdım.
  •  Diğer yarısını ufak parçalar halinde doğrayıp, 1/2 toz şeker, yoğurt ve vanilya karıştırdım.
  •  Krem şantiyi sütle çırpıp, bir kısmını üstüne sürmek için ayırdım.
  •  Krem şantinin geri kalanına ufak parçalar halinde doğradığım çileklerle karıştırdım.
  •  Fırından çıkarıp, soğuttuğum keki üç parçaya  ayırdım .
  •  Aralarına keki ıslatmak için ayırdığım karışım,doğranmış çilekli karışım sırasıyla ,kelepçeli kabıma yerleştirdim.
  •  Tercihen bir gece buzdolabında bekletiyorum.
  •   Kalıbından çıkartıp servis tabağına aldığım pastamın dışını, ayırdığım sade şantiyle kaplayıp,tercihen bir kaç saat daha buzdolabında dinlendirip servis yaptım.
                           



                                                                 


                                                             Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: