NEW,

BEZELYELİ PİLAV

Ekim 12, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

     Tarifleri verirken, mutfağa yeni girenleri düşünüp, kolay uygulanabilir olanları da veriyorum.
   Malzemeler
                        2 su bardağı baldo pirinç
                        1 kase bezelye ( dondurulmuş )
                        1 çay bardağı sıvıyağ ( yemeklerimde sıvıyağ kullanıyorum.İsteğe göre  tereyağ                         ilave   edilebilir.)
                        1,5 tatlı kaşığı tuz
                        tavuk suyu  ya da bulyon
                        üzerine karabiber
  Hazırlanışı ;
                       Pilav yaparken, mutlaka birkaç saat önceden tuz atılmış suyla ıslatıyorum.Sıvıyağı ve bezelyeleri, üzerini örtecek kadar sıcak suyla, tencereye koyup  kısık ateşte pişiriyorum.Bezelyeler piştikten sonra (suyunu çekmiş olmalı ) yıkayıp süzdüğüm pirinçleri ilave ediyorum.Tuzunu ve 2 su bardağı sıcak suyu ( eritilmiş bulyonu ) ilave ediyorum.En düşük ısı da pişmeye bırakıyorum.

                         Afiyet Olsun : )

0 yorum: