NEW,

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

Ekim 20, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          


                     Buzdolabımda , ayıklanmış, poşetlenmiş, yaz kış  bulunan bir sebzedir,  barbunya. Kuru barbunyayı çok sevmediğimiz için tazesini mutlaka bulunduruyorum. Çarşıda pazarda mayıs ayından kasım ayına kadar da tazesini bulabiliyoruz. Zeytinyalı Barbunya için,
                      Malzemeler ;
  •  1 kg. barbun fasulye ( ayıklanmış )
  •  2 adet havuç
  •  1 adet kuru soğan
  •  1 adet domates
  •  2 diş sarımsak
  •  1 tatlı kaşığı şeker
  •  1,5 tatlı kaşığı tuz
  •  1 çay bardağı zeytinyağ
  •  1 tatlı kaşığı tarçın

                         Hazırlanışı ;
  •  Tencerede, sıcak suya attığım ayıklanmış barbunyaları, kara suyu çıkana kadar, çok kısa bir süre haşladım.
  •  Tencereye zeytinyağını koyup sarımsakları bütün olarak attım.( Daha sonra çıkardığım için)
  •  Doğranmış soğanları ,domatesleri soteledim.
  •  Doğranmış havuçları ilave ettim.
  •  Barbunyaları, şekeri, tuzu ve tarçını ekledim.
  •  Salçayı ve bir bardak sıcak su ilave edip kısık ateşte pişirdim.
                                     

    
 
 
 
 
Afiyet  Olsun.:)     
  
  Zeytinyağlı diğer tariflerden ;  Zeytinyağlı Semiz Otu    
                                                  
                                                               Zeytinyağlı Enginar Dolması     
 
                                                   Zeytinyağlı Bamya        
     
                                                     Zeytinyağlı Taze Börülce 
 
                                               Kabak Çiçeği Dolması
 
                                       Zeytinyağlı Bakla
 
                                          Zeytinyağlı Enginar 
 

0 yorum: